Simple & Elegant

רספונסיבי או מוביילי מה זה משנה?

שוק המובייל בישראל

כאשר 99.8% מהישראלים מחזיקים טלפון נייד ו 57% משוק המובייל בעלי  סמארטפונים קל להבין את חשיבות חווית המשתמש הנייד בתכנון האתר שלכם.

 

הלקוחות שלך גולשים אליך מהמון מכשירים שונים – סמרטפונים, טאבלטים, נייחים וניידים. המכשירים האלא נמצאים בכל מקום ולכל מכשיר יכולות שונות וחווית משתמש שונה.

בשביל לטפל בכל המקרים האלא בצורה טובה עולם הווב פיתח כמה אפשרויות שונות כשהדומיננטיות בניהן הן עיצוב רספונסיבי (עיצוב מגיב) ואתר מוביילי.

responsive design vector
אז עיצוב רספונסיבי או אתר מוביילי?

עיצוב רספונסיבי הוא עיצוב הבוחן את יכולות גודל הדף ממנו המשתמש גולש ועונה למשתמש באתר מעוצב לקטגוריית המסך שלו.  כך כשמשתמש יגלוש לאתר שלך ממכשירים שונים הוא יקבל את אותם התכנים שמרכיבים את האתר (לוגו, ניווט, תוכן) רק בגודל יחסי לגודל המסך שבידיו, עם דגש על גלילה בכיוון אחד (כולנו יודעים כמה לא נוח לגלול ימינה ושמאלה בניידים). עיצוב רספונסיבי בונה אתר שנותן שירות שונה לקטגוריות מכשירים שונה.

עיצוב אתר מוביילי הפיתרון הזה מצויין וותיק ויש המון אתרים גדולים וחשובים שעובדים איתו. אתרים מוביילים מנסים לנחש לפי קריאת ה UserAgent$  את טבע המכשיר שגולש ולענות לבקשה עם דף שמותאם לו. הפיתרון הזה נותן גמישות טובה למפתח ולאנשי השיווק שיכולים לעשות מיקרו-טארגטינג למכשירים לפי קטגוריות מורכבות יותר מגודל מסך.

פיתוח אפליקציה יתרון לאתרים שהאינטראקציה של המשתמשים שלהם איתם היא יום יומית ומורכבת יותר מחיפוש בגוגל. חשוב לומר שהאפליקציה לא נועדה להחליף את האתר הנייד אלא ללוות אותו.

לסיכום

אל תזניחו את הגולשים הניידים שלכם. עדיין אין פיתרון אחד מושלם לטיפול בלקוחות ניידים אבל הלקוחות שם ומוכנים להפוך המרה ממחפשי גוגל אנונימיים ללקוחות העסק שלך. אתר שמותאם למכשירים ניידים יוצר נוחות גלישה למשתמשים ונותן לחווית השימוש באתר מראה ותחושה נעימים ונוחים יותר